12 Jun 2012

BOLA (EURO 2012) PUNYA PASAL

Hari ni aku tido lewat lagi.. pagi2 lagi dah update status mengalahkan pemberita segmen sukan jer? haha2.. kadang2 terpikir juga aku.. aku update blog pun dua tiga hari ni asyik berkaitan EURO je kan? almaklum la kengkawan nie la perkara yang sering dibualkan oleh member2 aku dan masyarakat kat sini. Asyik bola.. bola.. dan bola.. macam2 team menjadi pilihan. Kadang2 boleh bergaduh nak menangkan team masing2 konon2 team dia lah yang paling hebat? haha2.. macam2 laa korang ni.. nak tau menang ke tak tengok TV pastu baru cakap team mana kuat kan? apa barang gebang kencang tapi main macam hampeh?? huhu2..

Aku rasa mata aku pun rabak asyik membuto pagi2.. orang rumah aku awal2 dah masuk tido, dia seperti aku minat bola cuma mata aku lebih tahan sebab nak tau semua keputusan disamping nak tengok performance dan skill permainan yang bagi aku cukup hebat dan mantop. Aku upadate ni pun bukan apa, cuma semalam aku terlena pula pastu terlupa nak update tentang keputusan seri team pilihan aku SPAIN. Member2 aku ada yang anggap aku sokong team aku sebab pernah jadi juara EURO 2008 dan PIALA DUNIA 2010. Haha2.. korang ni klakar laa.. aku dah minat SPAIN sebelum jadi juara lagi, sewaktu ramai meragui kemampuan team pilihan aku ni. Kalau tak caya boleh check profile aku, SPAIN memang adalah team kebanggaan aku (HARIMAU MALAYA lebih laa lagi.. hehe2..). Perlawanan itupun sekadar seri 1-1 dengan team ITALY yang merupakan bekas Juara PIALA DUNIA pada 2006.

Keputusan perlawanan malam tadi melibatkan Three Lions dan Les Blues bagi aku agak hambar sket, dengan keputusan seri 1-1. Kedua2 team main seperti mahu menamatkan perlawanan dengan seri dan sudah dijangka tiada serangan hebat yang mampu mengagumkan aku. Team ENGLAND ni memang pilihan isteri aku tapi aku mengharapakan team ini bermain lebih baik dari yang ditunjukkan tadi. PERANCIS terlalu berhati2 dalam memcorak stategi perlawanan.  Aku mengharapkan Frankie (Frank Lampard) dapat bermain dalam kesebelasan utama ENGLAND namun tak kesampaian. Biasalah kan mesti nak tengok player CHELSEA main kan?? haha2..

Pagi ini pula perlawanan agak menarik sebab kedua2 Kapten berusaha menjaringkan GOL dan kedua2nya berjaya. SHEVCHENCO berjaya menjaringkan gol untuk team UKRAINE di minit ke 55' dan 62' dan IBRAHIMOVIC pada minit ke 52'. Bagi aku SWEDEN menunjukkan permainan yang menarik dan banyak peluang disia2kan sehingga tewas dengan jaringan 2-1.

Apapun TAHNIAH untuk semua team yang telah selesai bermain. Semoga perlawanan yang menarik ini akan dijadikan sebagai sumber rujukan dan ilmu berguna untuk pasukan HARIMAU MALAYA dalam berusaha menjadi team yang hebat. Mana tau kan suatu hari nanti kita pula akan ke PIALA DUNIA?? 







Tiada ulasan: