26 Mei 2012

PAGI YANG SIBUK

Pagi ni mesti aku busy dengan program dan aktiviti gotong-royong. Yela, penjaga putera kesayangan aku akan melangsungkan majlis pernikahan anak sulung beliau pada petang nanti. Aku percaya banyak benda perlu disettlekan sebelum majlis akad nikah itu dapat dilaksanakan. Aku pun bernasib baik sebab kalau ikutkan aku diminta untuk mengambil program senamrobik dihotel tiara beach resort, pasir panjang sempena hari keluarga pada pukul 7.45 pagi ni. Aku seikhlas hati terpaksa menolak walaupun ditawarkan wang ringgit. Aku bukan jenis kemaruk sangat nak duit tu dan aku cuma mahu kalau aku diperlukan berilah masa yang cukup untuk buat preparation bukan secara semberono je. Aku kena jaga juga reputasi aku takkan aku nak buat sesuatu yang akan membuat aku diperli dan menjatuhkan imej aku? Sekurang2nya berilah aku masa dalam seminggu atau paling tidak pun 3 hari dari tarikh yang dimaksudkan dan bukanlah terus 'on da spot' macam ni. Aku kena la buat selection lagu dan pilih jenis yang sesuai dan aku perlulah hafal step sebab aku pun dah lama tak ambil tugasan sebagai instruktur ni rasanya dah hampir 5 bulan. Lupa dah segalanya, mesti nak kena 'remind' semula kan? huhu2..


Disebabkan aku dah tolak permintaan pihak tersebut, maka pagi ni nanti dapat la aku melaksanakan kerja2 yang diamanahkan dan dapatlah aku membantu seberapa terdaya kepada penjaga anak aku ni dalam majlis akad nikah tersebut. Biasalah meja kerusi, pinggan mangkuk perlu disusun teratur dan semuanya perlu nampak 'perfect'. Aku pun tumpang gembira kerana puteri sulung beliau akan menamatkan zaman bujangnya.  Jemputan yang aku anggarkan dalam 2,500 orang adalah kerana khemah yang dipasang lebih kurang 13 buah tidak termasuk untuk live band dan tempat sajian makanan. Apapun aku harap majlis perkahwinan yang dijangka diadakan pada 27hb nanti akan berjalan lancar tanpa ada sebarang masalah mendatang.


Dikesempatan ini juga aku nak maklumkan aku terpaksa batalkan semua majlis yang aku dijemput untuk hadiri. Aku mohon maaf kerana time ini aku jangka akan sibuk dan aku tak mampu nak beri komitmen pada banyak benda dalam satu masa. Dan aku fikir adalah lebih baik aku tumpukan hanya pada satu majlis pada satu masa. Sekurang2nya aku dapat melaksanakan perkara tersebut dengan baik dan jayanya, Insya'allah..  

Tiada ulasan: