18 Mei 2012

TERLUPA

Pernah tak korang terlupa hari2 yang penting dalam kehidupan korang, atau someone yang korang sayang atau yang korang paling respect? contoh paling mudah adalah wish untuk hepi bezday pada someone! takkan la korang tak ingatkan tarikh penting terhadap mereka2 yang rapat dengan korang? ke korang ni jenis yang patut ada PA yang akan remind korang benda sama berulang2 kali?? haha2.. dah sah! aku rasa mesti pernah kan? macam aku juga la, benda yang kita tak jangka kadang2 terjadi kat kita! bukanlah bermaksud kalau kita tak wish kita tak sayang atau ingat kat diaorang kan? tapi biasalah perbuatan kita ni selalunya menunjukkan apa kita seadanya kan?? korang tak payah la nak bagi statement konon2 sibuk sampai takde masa nak wish, huhu2.. tu semua ayat basi la do! ayat macam tu dah berlambak dalam TV dan masih juga kita pakai semata2 nak tutup ketidakprihatinan kita pada mereka yang kita sayangi.

Sori k? aku pun salah juga sebab slumber je boleh wat tak tahu pada tarikh2 penting yang sepatutnya memberikan kegembiraan sekirannya aku wish. Biasalah otak manusia bukan semua dia boleh ingat kalau tak direminder selalu kan? tapi biasalah manusia ni kalau orang asyik peringatkan dia selalu mulalah marah dan meninggikan suara dan kadang2 terkeluarlah kata2 seperti "Ko tak payah la ingatkan aku selalu, aku tau la!! " atau "Bosan la asyik benda sama je ko cakap!". Ada tak korang guna ayat2 ni?? kalau ada sama la macam aku? wakakah.. kita sama tapi tak serupa! huhu2..

Aku saje timbulkan isu ni bukan apa sebab semalam merupakan hari jadi mantan ketua aku yang lama. Beliau adalah salah seorang mentor dan insan yang aku sayangi. Namun tak sangka aku boleh terlupa nak wish, kalau tak kerana member aku bagitau petang semalam mungkin boleh dikatakan aku akan terus lupa dan langsung menimbulkan kesayuan dihati beliau seolah2 aku sudah lupa akan beliau. Haha2.. relaks la boss!! ur still dalam hati ni. Hehe2..

Tanpa berlengah2 aku mula capai blackberry aku dan taip "SELAMAT HARI LAHIR!! Semoga Boss Panjang Umur, Murah Rezeki, Hidup Diberkati Dan Sentiasa Berjaya Dalam Apa Yang Dilakukan!! Ikhlas Daripada ...... ". Sekejap je pastu terus beliau balas "Terima kasih diatas ingatan". Aku percaya beliau sungguh terharu kerana dapat mesej aku walaupun dah dekat petang baru aku bagi mesej tu. Apapun walaupun hampir terlewat mengucapkannya aku rasa lega kerana aku juga mahu beliau tahu aku masih ingat pada beliau walaupun sudah jauh pergi berbakti ditempat lain. Bagi aku satu je, pengorbanan dan ilmu yang dicurahkan pada aku akan terus menjadi azimat dalam aku mengharungi bidang pekerjaan yang semakin mencabar ini.

Oklah korang, apapun yang kita lakukan perlulah ikhlas k? jangan kerana terpaksa atau nak ikut2kan orang lain. Jadilah diri kita. Sentiasalah save atau tulis pada diari anda tentang hari2 penting dalam hidup anda semoga anda tak menjadi macam saya!! apapun biar lambat asal masih sempat! haha2.. =)

Tiada ulasan: