07 Mei 2012

CHELSEA JUARA FA CUP 2012


GGGOOOLLLLLLL!!! Itulah antara jeritan yang dan kalimat keramat setiap kali pasukan pilihan kita berjaya menjaringkan gol. Alhamdulillah.. seperti semua sudah tahu CHELSEA telah berjaya menjinakkan pasukan yang terkenal dengan jolokan THE REDS. Walaubagaimana pun dapat dilihat permainan agak seimbang namun penguasaan bola pada awal dan tengah permainan banyak didominasi oleh pasukan THE BLUES. Mungkin sebab merasakan permainan nampak berat sebelah pada waktu itu dapat diperhatikan Roy Hodgson telah mengubah corak permainan dan mengarahkan penggunaan Andy Carroll sebaik-baiknya dengan hantaran bola lebih kepada beliau. Nampaknya corak permainan itu berjaya dan Andy Carroll berjaya mengucar-kacirkan pertahanan The Blues yang dipimpin oleh bekas kapten England, John Terry.

Mungkin Chelsea akan kalah kalau jaringan kedua dikira? itu yang beberapa rakan dan sahabat dari pasukan kelab lain mengatakan kepada aku, tapi ada aku kisah?? haha2.. Namun seperti kita sendiri maklum itulah Bolasepak! "Bola Itu Bulat".. maka kita takkan boleh mengatakan bahawa pasukan itu akan kalah kalau tak jadi begitu dan akan menang kalau begini.. macam-macam.. begitu la.. begini la.. apapun yang pasti CHELSEA telah berjaya mengalahkan LIVERPOOL dengan jaringan 2 gol berbalas 1 dan perkara yang tidak boleh diubah dalam hal seperti ini adalah CHELSEA Juara Piala FA 2012!! haha2.. ramai penyokong kelab lain makan hati dengan prestasi Chelsea yang saban hari makin meningkat dibawah kendalian Pengurus Sementara iaitu Roberto Di Matteo.

Aku adalah antara jutaan peminat The Blues yang sentiasa memberikan sokongan biarpun ada mengatakan bahawa Chelsea adalah kelab Kuda Tua. Ya.. mungkin aku tak nafikan yang majoriti pemain dalam kelab ini adalah pemain-pemain agak berusia namun adakah faktor itu dijadikan kayu pengukur kejayaan sesuatu kelab? tidak bukan.. yang penting selagi pemain itu mampu mengekalkan momentum dan prestasi serta cergas maka selagi itu pemain itu layak dan boleh terus menyarung jersi kelab ini. Mungkin itu adalah antara nada cemburu yang akan aku dengar setiap kali kelab aku menang! Kelab Kuda Tua? haha2.. jeles la tu!.

* P/S: Video Dan Gambar2 Menarik..













Tiada ulasan: