28 Januari 2012

HARI YANG SIBUK

Dalam dua tiga hari ni rasanya dah dua tiga kali juga la aku pi pekan Port Dickson, ikutkan hati nak beli la apa barang yang patut tapi tak sangka pula yang kedai2 kat PD tu banyak lagi yang tak buka (dengan erti kata lain TUTUP!) Cis, habis rosak aku punya plan, yela banyak benda nak beli, barang2 rumah aku dah hampir kehabisan stok!. Tapi takpelah nak buat macam mana kan? Saborr je laa.. Hari ni program aku boleh dikatakan banyak juga la, (sibuk la katakan..) tapi sempat juga aku buka blog ni kan? hehe2.. lepas habis kerja malam tadi aku pagi ni kena hadir awal untuk bersama Big Boss aku bagi taklimat tentang penugasan dan peranan yang seharusnya dimainkan oleh pihak keselamatan ladang. Aku dan kengkawan aku jadi tukang sibuk je la.. haha2.. tapi tak boleh blah la.. soalan dan pertanyaan diorang memang kelakar. Tapi nasib baik Big Boss aku steady je bagi jawapan, sambil tue boleh pula dia buat joke sampai pecah perut aku dibuatnya.. wakakahh... Aku rasa boleh pi jauh boss aku ni kalau masuk program Raja Lawak.. haha2.. dan seperti biasa malam ni ada taklimat bulanan dan malam nanti aku kena masuk tugas pula. Dah jadi kewajipan aku bertugas kan. Aku ok je, bagi semua pihak yang memikul tanggungjawab dan amanah yang diberikan tu kita kena la laksananakan dengan sebaik2nya apa juga pekerjaan yang kita lakukan. Kalau kita rasa susah, memang susah la jawabnya.. biasalah tu, aku pun kadang2 merungut gak? Oppss.. alamak kantoi sudah! haha2.. tapi takpelah kan, kita cuba pupuk sikap ikhlas buat kerja. Kalau kita rasa kerja kita susah ada lagi yang buat kerja lagi susah dari kita kan? Eh, apa aku membebel pulak ni.. k la, aku nak siap2 dulu nak buat prepare apa yang patut untuk taklimat malam ni.. k u all.. jumpa lagi.. =)

Tiada ulasan: