17 November 2012

SAJAK DIARI HATIKU

Begitu Kuat Ombak Dugaan Yang Menghempas Diriku,
Membuatkan Aku Terdampar Dimedan Pantai Derita,
Aku Merenung Kembali Sejarah Silam Kelam,
Sampai Bila Harus Aku Sekadar Tunduk Merela,
Dikiri Kanan Aku Dirempuh Dengan Ujian Kepasrahan,
Terpaksa Mengharung Walau Duri Mencalar Kesabaran,
Kerana Terhiris Oleh Rentapan Emosi Kesakitan,
Tanpa Diduga Minda Bawah Sedar Mengambil Kesempatan,
Aku Robekkan Hati Insan-Insan Kesayangan,
Kelelahan Aku Tersakitkan Mereka Ya Tuhan,
MAAF Aku Tidak Sengaja Kau Lebih Ketahuan,
Aku Tersepit Dicelah Dua Penganiayaan,
Ketidaksedaran, Jiwa Aku Berantakan,
Aku Pergi Menjauh Untuk Mencari Ketenangan,
Di Lembah Asal Tempat Aku Diajar Erti Kehidupan,
Kuharap Kembali Ku Ke Daerah Penuh Pengharapan,
Imam Yang Empat, Kesabarannya Menjadi Ikutan,
YA TUHAN, Kau Tempat Aku Mengadu Kasihan,
Semoga Aku Tidak Terus Kelemasan,
Dibawa Arus Ketidakmatangan Fikiran,
Jauhkan Dari Fitnah Dan Kesumat Kejahatan,
Yang Melingkari Jari-Jari Kekuasaan,
Demi Kasih Kalimah 786 KAU Hamparkan,
Dapatku Bernaung Memohon Pertolongan,
Moga Kebencian Menjadi Kebahagiaan,
Moga Kesedihan Menjadi Kegembiraan,
DEMI ZAT MU YA TUHAN,
KAU Mampu Mencipta Sebuah Ceritera Pelbagai Pengakhiran,
KAU Pemilik Insan Juga Alam Kehidupan,
Bantulah Aku Dengan Petunjuk Hidayahmu,
Semoga Aku Menjadi Insan Yang Lebih Sempurna.. Insya'allah..
Ammiiinnn.. Ammiiinnn.. Yaa Robbal Alamiinnn...

Tiada ulasan: