20 April 2012

AKU INGIN CANTIK

AKU INGIN CANTIK?? Seronok juga aku tengok tajuk program AL-KULIYYAH kat TV3 ni. Perbincangan penuh berilmiah dan memberikan sesuatu maklumat yang berguna kat aku dan aku percaya ianya amat berguna untuk kita semua. Kalau kita mengubah kejadian ciptaan ALLAH SWT seperti pembedahan kosmetik, botoq dan paling berbahaya adalah susuk ianya adalah jelas HARAM!! Penggunaannya susuk bukan sahaja jelas mensyirikkan ALLAH SWT malahan bila kita dah mati nanti adalah kita nak bawa benda haram itu sekali ke dalam liang lahad?? Fikir2kanlah.. apakah untuk nampak cantik kamu kaun wanita ingin merosakkan iman dan takwamu. Cantik bagi seorang yang mengasihani kamu bukan hanya luaran semata2 tetapi apa yang ada dalam diri kamu itu sendiri. Kalau setiap wanita itu nak cantik biarlah ikut syariat dan kalau guna Jin dan Syaitan kita silap2 haribulan boleh terkeluar dari ISLAM dan tak cium bau syurga. Berkaitan rambut yang diumpamakan seperti mahkota bagi wanita apakah dengan meng'KARAT'kan rambut anda akan kelihatan lebih menawan dan nampak lebih elegan daripada yang lain?? 

Tiada ulasan: