03 Mac 2011

ULANG SIARAN CERITA YANG SAMA

Isk2.. kadang kala aku naik menyampah dan rasa meluat sesangat2.. bukan ape, hari2 aku dihadapkan dengan cerita yang sama je, kalau takpun dalam sebulan dua mesti ulang balik cerita tue.. macam dah takde modal nak beli cerita baru? aku bukannya ape ada masanya bile balik kerja nak juga tengok cerita yang belum aku pernah tengok. Sudah laa kena bayar seratus lebih setiap bulan tapi bile disajikan dengan cerita sama mesti timbul perasaan bosan kan? aku rasa semua penonton pun akan rasa ape yang aku rasa. Kadang kala aku rasa hangin je.. kecik je aku tengok!! (hehe2.. tanda mare le tue..) Kalau ada siaran lain yang lebih baik daripada siaran stesen TV nie mesti aku akan pilih punyelah.. aku bukan ape, boleh dikatakan hampir kesemua pakej ditawarkan oleh stesen TV ini aku dan isteri dah pun ambil. Saluran2 yang dulu free dan sekarang kena bayar pun aku ambil juga, ini tak termasuk dengan Beyond HD yang aku pasang beberapa bulan lepas. Tapi aku tengok prestasi macam dulu juga, asyik makan duit je tapi perkhidmatan yang ditawarkan tidak seberapa sangat, alaa kadar je.. time hujan pun sama je.. mesti out of services?? hmm.. apa laa nak jadi kan? kita sebagai pengguna kenalah terima sebab itu je pilihan yang ada saluran 24jam setiap hari, tujuh hari seminggu kan?. Sekarang nie sejak masuk tahun 2011 nie aku check bil bulanan macam makin tinggi sket, rupa2nya ada pertambahan duit kena bayar yang tak lain tak bukan bayaran perkhidmatan.Itulah yang buat aku pelik kenapa ada bayaran perkhidmatan plak? dan ini secara tak langsung membuatkan makin banyak saluran yang kita ambil makin tinggi laa pengguna kena tanggung.. aku rasa tak adil bagi pengguna sebab sepatutnya bayaran perkhidmatan tue pihak stesen TV tue laa yang kena bayar dan settlekan bukannya pengguna yang tanggung bebanan?

Tiada ulasan: