24 Mac 2016

APA YANG TERBUKU (EMOSI KETERLALUAN)

Nampak lain macam posting aku kali ni kan? Huhu2.. 😧 tapi inilah kejadian yang menyentap dan boleh katakan jadi mainan propaganda secara tak langsung mengganggu jauh ke dalam lubuk hati aku yang paling dalam.. peerrgghh.. 😝

Wanita.. Oohh.. Wanita.. dengan wajah cantik, tulisan mengharapkan simpati dengan lakaran dan jalan cerita penuh melodrama dengan disajikan beserta ramuan tipu muslihat dan perasa kesedihan membuatkan sesiapa mudah menaruh simpati walhal realiti adalah sebaliknya.. puiihhh!! Benarlah kata2 orang bijak pandai, "..wanita dan airmata berpisah tiada.." dan "..airmata senjata ampuh seorang wanita.."

Maaf.. jangan ada plak wanita kat luar sana 'TERSENTAP' plak? Aku tak maksudkan korang2 kat luar sana cuma aku bercakap pasal seekor makhluk ni yang secara tak langsung dah jejaskan reputasi aku dengan cara paling biadap demi meraih sebuah simpati dan empati dalam cara yang cukup licik.. puiihhh!!

Mengapa disebalik kebaikan itu dibalas dengan kata2 penuh fitnah? Mengapa demi menutup kesalahan diri menjadikan orang lain dan membuatkan seolah2 wujud keadaan si mangsa dan pemangsa?

Mengapa apabila kita mengutuk orang lain kita tanpa perasaan bersalah mengharapkan orang lain terima kutukan itu sekadar gurauan kasar namun apabila kita dipulangkan 'paku buah keras' tetiba kita jadi SENTAP?? kena ingatlah.. kalau taknak orang kutuk kita jangan kita mulakan dulu, jangan tunjukkan kita jenis 'Open Minded' walhal sebenarnya kita sebaliknya? Baru digelar BENDUL sudah sentap teruk sedangkan gelaran pada orang lain seperti Monyet.. Badak.. Gajah.. dah jadi mainan bibir? Apa kau fikir itu tak boleh mensentapkan orang lain? Kena bezakan gurauan kasar dan hinaan? Kalau ko labelkan orang dengan gelaran haiwan tapi dalam masa sama bila digelar Bendul boleh jadi hal? APA KES?? Hahahaha2.. 😂

Pelik2.. tapi inilah realitinya..

Teguran demi kebaikan dengan membantu apa termampu tapi dalam masa sama menghebohkan pada dunia ko sedang ditindas dengan pelbagai kerja tak munasabah, apa kau mau??? Kau lupa kot? Kami2 ni lah yang terpaksa balik malam sebab bantu ko buat kerja.. sedangkan ko 'sila panggung' dengan alasan mudah.. "..saya orang baru pwrlu tunjuk ajar.."

Agak2 ko duduk kerja sini berapa lama? Sehari? Seminggu? Sebulan? Tak kan ni dah dekat berbulan2 takkan kerja mudah perlukan 'guide' untuk settlekan? Ada masa bila malas dan takde mood ko tak masuk kerja pun? Tapi ada ko cerita? Hal2 lain yang kami2 ni orang2 lama cover ada ko cakap terima kasih? NO! sekarang tanya balik diri sendiri siapa pentingkan diri? Siapa tak bertanggungjawab? Siapa yang tak bantu bila tak tau?

"..tepuk dada tanyalah Iman.."

Aku menulis ni sekadar meluahkan rasa geram teramat sangat. Mudah betul orang lain mendengar cerita satu pihak dan menyalahkan pihak satu lagi dengan alasan "..wanita kaum lemah, perku bantu.." dan "..jangalah ada diskriminasi gender?.."

Apa punya statement ni sis??

Satu je aku nak cakap kat orang2 macam ni.. "..ko pi tengok cermin, tanya diri sendiri aku ni BENDUL ke BANGANG??.."

Pastu kalau ko tanya aku balik..

Aku just nak jawab.. "..KAU RASE??.."

Tiada ulasan: