19 Julai 2012

BARAKAH RAMADHAN BAKAL TIBA



Assalammualaikum WBT..
Aku harap korang semua dalam keadaan baik dan sihat hendaknya, tak kisahlah apa yang akan dilakukan pada hari ini, janji ia dapat ditangani dan mampu di olah untuk jadikan pekerjaan atau aktiviti kita ceria dan memberi manfaat pada setiap dari kita.


Tinggal dua hari sahaja lagi kita akan bertemu dengan bulan penuh rahmat dan keberkatan iaitu Bulan Ramadhan Al-Mubarak. Bulan ramadhan pada tahun ini kemungkinan jatuh pada 21hb Julai Tahun 2012 Masihi. Kita semua sedia maklum pada bulan inilah segala pintu-pintu syurga akan dibuka dan pintu-pintu neraka akan tertutup. Namun adakah kita bersedia untuk menyambut bulan penuh barakah ini? “Tepuk dada tanyalah Iman!”


Semoga kita tidak menjadi manusia yang lalai dibuai oleh keindahan duniawi semata-mata sehingga mengabaikan tanggaungjawab kita sebagai hamba-Nya. Yang pasti di akhirat sana adalah tempat dimana kita akan di hisab dan segala amal didunia akan menentukan hala tuju sama ada ke Syurga penuh dengan keindahan yang sukar dibayangkan atau dicampakkan ke jurang Neraka penuh kesengsaraan. Apapun yang kita lakukan perlulah ikhlas dan keihlasan itu lahir dari hati yang tawaduk dan berserah kepada ALLAH SWT tanpa mengharapkan balasan. Kita perlulah berusaha lebih gigih dibulan Ramadhan ini dengan meningkatkan lagi amal ibadat tanpa mengabaikan kerja dan amanah yang dipertanggungjawabkan. Setiap dari kita adalah hamba yang lemah dan kita perlu sentiasa berserah pada Maha Pencipta. Rasanya nikmat hidup yang diberikan kepada kita selama ini sebenarnya sudah cukup membuatkan kita seharusnya bersyukur.


Akhir kata dari aku, semoga bulan Ramadhan ini dapat memberikan kita semua seribu satu makna yang mendalam dan semoga kita dapat menjalani ibadah puasa tanpa sebarang halangan. Apapun semoga kita dapat bertemu dengan satu malam yang penuh kerahmatan iaitu Malam Lailatul Qadar. Untuk bertemu malam itu rasanya perlu kita lipat gandakan amal yang kita lakukan.

Sekian dari aku,
Salam sayang.. Salam rindu.. Salam Ramadhan..

Tiada ulasan: